bg_image
ECT MARINE
WORKBOAT 156

De WB 156 is het grootste schip in de standaard werkschepen range. Standaard wordt het geleverd met dubbele schroefaandrijving en beschikt over een groot werkdek met bijbehorende dekkraan. Het werkschip van het 'multicat'-type kan de WB 156 worden aangepast aan verschillende toepassingen, zoals de installatie van waterinjectie, een moon pool en ploeg baggeren. De ruime machinekamer beschikt over voldoende ruimte om aanvullende systemen te installeren zoals generatorsets, watermakers, fire fighting installaties en nog veel meer. Het werkschip is zeer geschikt voor de kustwateren en de grote rivieren. De Klasse notatie is “Coastal Area” volgens Bureau Veritas Rules and Regulations. De hydraulische dekkraan heeft een standaard bereik van 8 meter en kan desgewenst worden verlengd. De WB 156 is uitgevoerd met een boegfenders en trekbolder op het achterdek. Het werkdek is voldoende groot om extra equipment zoals duikinstallaties en gereedschappen te plaatsen.

image
PRODUCTDATA
WORKBOAT 156

Propulsion

Propulsion engine: Doosan, Volvo, Caterpillar

Power (approx): 2X 220kW 

Propellers: 2x 4 blade fixed pitch propellers

Steering system: hydraulic plate rudder

Main Dimensions

Length overall: 15 m

Beam: 6 m

Depth at side: 2 m

Draught: 1,2 m

Deck equipment

Anchor handeling winch

Line pull first layer: 120 kN

Towing bitt

Bow roller

Wooden work deck

Electric installation

Alternator: 24V DC

Quantity: 2x

Capacity: 2x 60A

Batteries

Quantity: 3x

Capacity: 300 Ah

Ship systems

Compass, VHF, Fire extinguishers

Navigation and interior lights

Electric bilge pump

Mechanical ventilation

Internal cooling system

Hydraulic system powered by main engine

Grease pump and toolkit

Performance

Bollard pull ahead: 5 ton

Speed (approx): 7 knots

Deck crane (SWL): 20 tm

Classification (optional)

Bureau Veritas / Holland Register
Class I X HULL · MACH special service / Workboat Coastal Area

Tank capacities

Fuel oil: 9 m3

Main characteristics

The hull is a fully welded, longitudinally stiffened

The main marine engines with reduction gearbox is located in

the engine room.

Propulsion of the workboat will be realized by a fixed pitch propeller.

Steering is with plate rudder and powered by hydraulic steering gear.

The wheelhouse is constructed of steel and has acoustic and thermal insulation.

Optional Equipment

Diesel generator 230V with main switch board

Anchor mooring winch

Radar system